ethereal (adj) extremely delicate, light, not of this world.

Sunday 13 September 2015

a gazillion reasons to watch the avatar shows.


Destiny is a funny thing. You never know how things are going to work out. But if you keep an open mind and an open heart, I promise you will find your own destiny someday.

— Uncle Iroh



dnes, moji drahí priatelia, sa s vami porozprávam o dvoch seriáloch. nie som si istá či ich poznáte. je možné, že sa kedysi dávno objavili na nejakej slovenskej televízii, ale inak nie sú tu u nás nejako veľmi známe. je však možné, že ste počuli o filme z roku 2010, ktorý dopadol veľmi, veľmi zle. sú to vpodstate seriály pre deti, bežali na stanici pre deti, no ja osobne si myslím, že toho veľa dajú všetkým vekovým kategóriam. dnes vám predstavím gazilión dôvodov prečo by ste mali pozerať avatar: the last airbender a avatar: the legend of korra.

  • main idea: zem sa skladá zo štyroch národností – the fire nation, the earth kingdom, the air nomads, the water tribes. v každom národe sú ľudia, ktorí dokážu daný element ovládať, čo sa nazýva bending. medzi týmito ľudmi žije aj avatar, ktorý prežíva reinkarnáciou /vždy po smrti sa jeho duša prevtelí do nového avatara/ a dokáže ovládať všetky štyri živly. i mean, how freaking cool is that?!
  • the elements: je neskutočne zaujímavé sledovať štyri živly, štyri národnosti, a to ako živly ovplyvňujú všetko—od oblečenia cez architektúru a celkovo mentalitu obyvateľov. každá z národností bola išpirovaná reálnou kultúrou a tvorcovia seriálov robili some serious research. neskôr, v korre je zase zaujímavé sledovať všetky národy pokope v modernom meste.
  • bending, alebo ovládanie živlov je vpodstate pomocou telekinézy. benderi sa musia učiť postoje, mentalitu, meditáciu... okrem bendovania elementov však existuje aj lava bending, metal bending alebo aj creepy a beautiful zároveň blood bending.
  • animation: celý setting je neskutočne úžasne spravený, pozadia scén sú úplne nádherné, od veľkých miest po hory a moria, a postavy sú tiež skvele zanimované. plus tie facial expressions. oh god. napríklad toto / x /
  • characters: či už ide o atla alebo alok, je tam neskutočne veľa postáv a všetky sú krásne diverse. sú tam transgender characters, bisexuálovia, disabled characters a aj reprezentácia mental illnesses. obľúbite si každý jeden character, niektorých kvôli nekonečnému humoru a blbým puns, iných kvôli feministickým hláškam a fucking sassy girl power, ďalších kvôli ich nekončiacej tea obssession a múdrostiam, a jedného particular dude kvôli jeho oddanosti voči obchodu s jeho cabbages. / x /
  • character development: ďalšia úchvatná vec je character development. ak si porovnáte postavy v prvej a poslednej sérii, vždy prejdú obrovskou zmenou, skôr psychickou než fyzickou. je úžasné sledovať ich pomalú transition—nič tu nie je zo dňa na deň, všetky zmeny idú pomaly a s prekážkami, a to je to nádherné. sledovať vývoj tej postavy, byť s ňou počas tej úchvatnej cesty. niektoré developments sú výraznejšie než others, no všetky sú noticeable.
  • villains: zloduchovia v avatare sú veľmi výnimoční. konajú zlo, no vždy majú nejaký dôvod, či už to je ich minulosť alebo nejaký ideál. a niekedy ani tá ich vízia nie je úplne odveci, len tá cesta, ktorou sa vydali nie je možno ideálna. hlavne v korre sú tí zločinci naozaj ľudskí, spoznáme ich a ich minulosť a zrazu ich už nedokážete brať len ako "the bad guy". hranica medzi dobrom a zlom je rozmazaná. v the last airbenderovi to také nie je, je tam jeden zlý bad guy, taký stereotypický, ale inak tam sú takí menší villains, ktorí sú ozaj zaujímaví.
  • quotes: v každom dieli nájdete nejakú múdrosť. niekedy to sú fakt veci, ktoré ma donútili zastaviť a zamyslieť sa nad nimi, niekedy to sú také hlášky že až plačem od smiechu. môj úplný favorit je bezpochyby /x/.  a tú su nejaké seriózne krásne /x/.
  • humor: v avatarovi samozrejme nechýba character, ktorý poskytuje tzv. "comic relief" svojimi hláškami a správaním. paradoxne, títo guys sú jedny z mojich najobľúbenejších postáv, a to nielen vrámci avataru ale celkovo. je úžasné ako tieto seriály dokážu podávať dôležité lekcie do života a pretkať to primitívnym, ale úžasným humorom.
  • relationship dynamics:  vzťahy v avatare sú realistické a healthy a predsa poskytujú dosť shipping materiálu. niektoré vzniknú z ničoho nič, iné sa vyvíjajú dve celé seasons (otp much?? <3 ), niektoré skončia. vidíme tam všetky fázy vzťahov, od začiatkov, cez rocky middles až po šťastné alebo nešťastné konce.
  • soundtrack: o áno. najkrajšie pesničky ever. /x/ som veľmi dlho mala ako budíček a stále to mám ako zvonenie. forever and always. /x/ je ultraextra epické a /x/ ma vždy, vždy, vždy rozplače keď to počujem/vidím. if that's not proof enough that this show is magic, then i don't know what is.

neviem, či boli argumenty vyššie dosť na to, aby som vás presvedčila, každopádne, prosím vás, škemrám na kolenách, pozrite si to. neoľutujete to. teraz keď som hľadala tie linky a pesničky a quotes mi úplne stiahlo srdce a nezvládla som to, idem dnes začať the inevitable rewatch airbendera, už dlhšie nevydržím. od momentu kedy som dopozerala posledný diel korry som chcela všetko vidieť odznova, ale nemala som čas. teraz mi to už je jedno. chýbajú mi moje precious detičky.




The greatest illusion of this world is the illusion of separation. Things you think are separate and different are actually one and the same. We are all one people, but we live as if divided.







"I didn’t really appreciate Aang until this picture.
When I was young, Aang got on my nerves. “Make the tough calls, take responsibility, grow up! I’ve had to!” 
I gave him no mercy for his age because, at the time, I was younger than him. He annoyed me when he slacked on his training, when he didn’t listen to Jeong Jeong... Him and every other character who would give up the greater good to keep the moral high ground. Your principles don’t matter, results do!
It wasn’t until I got older that I saw Aang differently. He was a child, trying to do what was right, who never wanted to do any harm. And he was exactly what the world needed. Aang was a peaceful soul in war time, gentle when others were cruel, merciful when others were unforgiving, and he reminded everyone how to laugh in a world that had long forgotten how to have fun.
Even after years of hardship, losing absolutely everything and waking up to fight a war, Aang still loved life. He loved marble tricks, penguin sledding, and most of all, he loved people. Aang annoyed me because he was naive, but now inspires me because even after he saw the world at it’s worst, he didn’t forget how to be a kid at heart. In this picture, middle aged and with the weight of the world on his shoulders, Aang not only lets some weird guy by the docks take his picture, but does so with absolute glee. 
Aang shouldn’t be more like me, I should be more like Aang."




5 comments:

  1. woow vyzerá to zaujímavo. fakt fakt fakt veľmi zaujímavo. páči sa mi to. avšak, neviem, nie som si istá či by ma to presne bavilo. moja spolužiačka je napríklad veľký blázon do anime, a keď som sa do jedného pustila, vypla som to po 5 sekundách, pretože eee. síce, toto nie je anime (ja vlastne ani neviem čo všetko zahŕňa anime) (aha dobre už som si našla plnú definíciu na urban dictionary a teraz si pripadám priblblá) ale ja už aj ako maličká som takéto "akože" rozprávky hneď prepínala, pretože sa mi to nepáčilo a obdivujem ťa, že si dokážeš nejak spraviť vzťah k týmto postavám, ja by som neviem či bola toho schopná. ale akonáhle budem mať chvíľu voľného času, nájdem si to, a pozriem si minimálne jednu časť! to ti sľubujem, pretože to musí byť fakt dobré!

    musím reagovať aj na tvoj komentár na blogu. to nie. ja potrebujem ešte maximálne ďalších 5 sérií aby som bola spokojná s mojím životom. pretože ak to nespravia, tak budem dokola pozerať 3 série. podľa mňa si tento seriál zaslúži omnoho väčšiu pozornosť a sledovanosť, pretože to, ako je spracovaný -od dokonalých šiat až po detaily ako sú šperky alebo dokonca meče a rôzne iné maličkosti, ktoré dotvárajú ten feeling 16. storočia a Francúzska, taktiež pre úžasných hercov, ktorí sú presne takí akí majú byť. cruel občas kind neuveriteľne hot a intelligent. síce ani jeden z nich nie je herec, ktorí hral v xy oscarových filmoch, sú to špičkoví herci, ktorí si na 100% zaslúžia svoju rolu a dávajú do nej maximum. ja som čítala, že zas niektorým sa už nepáči, ako to v druhej sérii začalo byť príliš politické a menej romantické. ale nemôže to byť príbeh o kráľovi a kráľovnej ktorí si šťastne žijú na krásnom hrade a pobehujú okolo nich ich detičky (čo by bolo inak fakt cute, moje srdce až puklo keď sa Mary stalo čo sa stalo a rozprávala, ako si svoje dieťatko predstavovala s kučeravými vláskami ah). proste mne to tam všetko sedí, nič nie je prehnané a ničoho ani nie je málo (aj keď mi v posledných častiach chýbali frary momenty, pretože sa tam do cesty vkuse plietol condé - nevedela som ho prijať. na začiatku mi bol veľmi sympatický, pretože pomohol francisovi a aj lole aby boli v bezpečí a potom bol dobrý aj k Mary, naozaj jej pomohol ale neviem sa prekusnúť cez to, že spravil chyby, veľakrát bol veľmi hnusný a priala som si, aby si už Mary otvorila oči ale ona mu stále odpúšťala. som teda veľmi zvedavá čo to postvárajú v tretej sérii, queen elizabeth vyzerá inak podľa mňa dokonalo a teším sa na ňu ♡
    (pozrela som si tú stránku čo si mi linkla herself.com, ja som ani netušila že ona ... a tak .. to wow som bez slov, vôbec som si nemyslela, že je lesbička - čo z nie teraz hnusne ako keby som proti tomu niečo mala ale nie vôbec nemám, práve naopak obdivujem ženy, ktoré sa vedia "odhaliť" a povedať pravdu o sebe.)

    ReplyDelete
  2. Niekde som o tom už počula. Teda - videla to. Na milión percent, lebo si pamätám, že som sa na sekundu pozastavila nad názvom - "avatar? ako ten film?" (ktorý som, by the way, nikdy celý nevedela, way too long na mňa, a hoci som sa pokúšala pozrieť si ho asi trikrát, stále som zaspala a tým moje pokusy skončili). Sledujem Pretty Little Liars a teraz je prestávka uprostred série, takže nepozerám nič (lebo keď pri škole sledujem PLL, tak nestíham sledovať nič iné, seriously, tá škola mi zaberá 99% dňa), čo znamená, že to skúsim niekde pohľadať a aspoň na to mrknúť :D

    {A ešte sa trochu vrátim k tvojmu komentáru u mňa na blogu (k odpovedi na môj komentár k predošlému článku :D)
    • fun fact - dnes mi na obede povedal Dávid - classmate -, že vie o mojom blogu. tak si asi vieš predstaviť moje almost-zadusenie brokolicovou polievkou zo školskej jedálne. ale hoci som mala na začiatku trochu panic attack, lebo predsa len, keď už sa k tomu len tak dostane on, nemám ani páru, aká tenká je hranica oddeľujúca to, aby sa k tomu dostali i iní spolužiaci. ako... všetci si rozumieme a všetko je medzi nami okej, ale predsa len, človek nikdy nevie, aké na to budú mať ostatní reakcie. lebo romana a korny - my besties - sú strašne supportive a čítajú každý jeden článok a furt sa ma v škole pýtajú, kedy bude niečo ďalšie; tomáš a filip o tom vedia a z času na čas si čosi prečítajú, ale zase recenzie na špirály sú im dosť useless. dávid zatiaľ neviem, aké bude mať reakcie, keďže po tom, čo mi to povedal a ja som sa prvých desať sekúnd snažila to iba mega rýchlo predýchať, takže som ho veľmi nepočúvala, ale tomáš (ktorý sedel pri stole s nami), sa na niečom zasmial, tak sme sa potom spoločne všetci zdvihli a tým sa konverzácia skončila. takže to vie ďalší človek z triedy a neviem, ako som s tým stotožnená, ale dávid je tiež dôveryhodná osoba, a tak verím, že v pokoji dokončím strednú. a že do mája o tom nebude vedieť celá škola.
    • nájdeš si i ty svoju soulmate, neboj :D ja som tiež dlho nikoho takého nemala, ale potom zrazu prišla romana, a ani sama neviem ako, je mi ako tretia sestra. a zo svojich mood swings a podobne si nič nerob, ja som na tom kolotoči stále, ale už som sa to tak nejako neučila ovládať. teda... aj ja som rada za tie dni, kedy by som najradšej po chodbách skákala a práve z takých dní máme potom najlepšie spomienky (alebo teda skôr videá o tom, ako spievam a tancujem na detské pesničky), ale zase moji spolužiaci (v poslednej dobe hlavne filip) si už tak akosi... zvykli na moje mood swings, chápu to a snažila sa ma rozveseliť. napríklad si pamätám, ako sme mali niekedy na konci roka geografiu a to bol jeden z tých trochu horších dní, no prišiel za mnou tomáš (ale nie ten, čo vie o blogu - v triede máme dvoch tomášov, tak ten druhý :D) a hoci si už dokopy nepamätám, čo všetko mi vtedy narozprával za vtipy, ale viem, že som sa nevedela prestať smiať, a keď potom vošla profesorka do triedy a on si šiel sadnúť na svoje miesto, tak sa ešte za mnou otočil s tým, že či ma aspoň trochu rozveselil. takže verím, že i ty máš/raz budeš mať pri sebe ľudí, ktorí budú i počas takých dní robiť všetko pre to, aby ťa rozveselili a prinútili sa usmiať i napriek tomu, že to možno nie je najlepší deň tvojho života.

    ReplyDelete
    Replies
    1. • neviem o tom, že by niekto dostal presne taký darček, ale podobné si už istú dobu v triede dávame. jedna moja spolužiačka dostala na osemnástku od každého A4 papier, kde bola jeho obkreslená ruka a v každom prste bolo slovo, ktorú paťku (oslávenkyňu) vystihuje, pričom sa muselo začínať na prvé písmenko meno človeka, od ktorého bol ten papier (takže ja som písala báječná a podobne). každý ho potom rôzne pokreslil, a hoci som všetko nevidela, niektoré boli vážne krásne. a romane sme napríklad dali takú malú knižku, kde sme spolu s korny popodávali naše fotky, spomienky, kresby, tiež dôvody, prečo ju máme rady a podobne. mám rada takéto darčeky, lebo hoci zaberú trochu viac času na prípravu, než kúpenie nejakej čokolády a hrnčeka, sú osobnejšie a je to niečo, čo si človek navždy nechá.
      • a keď ty si bola na jass... hm, sama neviem... littledreamers.blog.cz? sama neviem, ale na tvojom blogu som veľa nekomentovala, lebo tvoj blog mi prišiel strašne fancy a ja som sa cítila ako spodina, ktorá si ho nemôže dovoliť komentovať :D
      beelievin.blogspot.com

      Delete
    2. OMG TU SOM NAŠLA MÔJ KOMENTÁR:
      http://jass.blog.cz/1307/review-divergencia-divergence
      štvrtý, ako bebs :D :D nedalo mi to, musela som niečo pohľadať :D a odvtedy som už divergenciu čítala :D

      Delete
  3. O filmovém Avatarovi se nemluví! :D Filmoví Avatar v zájmu uchování kvality této série by ani neměl existovat a pokud ano, tak v jiné kvalitě, než dopadl ten z roku 2010 :D Ahh, celkově jak TLA, tak i LoK naprosto zbožňuju. U TLA jsem strávila střední a hrozně ráda na ten seriál vzpomínám a do teď si stojím za názorem, že je to jeden po všech stránkách nejpovedenější americký animák :3 vývoj charakterů, děj a nebo vůbec avatarský svět je jednoduše na jedničku a i za sebe můžu jen doporučit! :D pěkná recenze! :D

    -----------------------------------------
    web: dinokate.blog.cz

    ReplyDelete