ethereal (adj) extremely delicate, light, not of this world.

Sunday 1 November 2015

controversial challenge, part one.



I thought to be a rebel meant I had to drink, smoke, and use drugs, like everyone
else. Not drinking, not smoking, making a difference, that's true rebellion.

— Unknown



look who came back from the dead! nebudem sa vám ospravedlňovať za moju neprítomnosť, pretože po prvé nemám na to energiu (a čas, už tento článok vznikol ako výsledok nedeľnej prokrastinácie), a po druhé, viete aká som. každopádne, dnes prinášam trochu kontroverzný (duh) článok, tak dúfam že vás zaujme. prosím, pokiaľ sa budete k tomu nejako vyjadrovať, buďte respectful. ))

1. Do you believe in God? What religion are you?
o tejto veci som v poslednej dobe premýšľala, a nie, neverím v boha. som agnostický ateista, čo znamená že neverím v boha, ale nehovorím že viem že boh neexistuje. (ak sami neviete čo ste, tento infographic by vám mohol pomôcť.) niekoľko rokov som chodila na náboženstvo, a to, čo nám tam katechetka rozprávala bolo jedno z dôvodov, prečo som dospela k môjmu presvedčeniu ohľadom tejto veci, ale samozrejme rešpektujem a ľúbim vás rovnako nech ste kresťania alebo židia alebo čokoľvek čo chcete, as long as you're happy and have something to believe in. )) (keď sme už pri tom believing, toto stojí za pozretie.)

2. Do you believe in an afterlife? What do you believe happens when you die?
áno. jednoznačne áno. neviem či to je len ten podvedomý ľudský put/inštinkt sebazáchovy veriť že keď zomriem, len tak nezaniknem, neprestanem existovať, alebo aký je ten dôvod, ale jednoducho a proste verím, že keď zomrieme, niečo sa s nami deje. a takisto verím aj v reinkarnáciu.

3. Are you proud to be from whatever country you are from?
huh. asi ani nie. mám celkom rada slovensko, naučila som sa žiť s tým, že nie sme nejako veľkolepí, finančne poprední alebo nie sme celosvetovo známi (a nemáme tu starbucks ani muji), ale nie som ešte v tom bode, kedy by som bola naozaj hrdá na to že som slovenka. dúfam však, že tam raz dospejem. (a najlepšie čo najskôr, ak chcem ísť na uwc.)

4. What is your view on gay marriage?
áno, ó áno. vyrastala som v silno homofóbnej domácnosti, čo je podľa mňa jeden z dôvodov prečo tak veľmi podporujem lgbt+, a nie, nebol to proste impulz vzodorovať mame. raz som si proste uvedomila, že to, čo mamka hovorí a ako je znechutená z gay párov na verejnosti a v televízií a pod., že to jednoducho nie je správne (podľa mňa). potom som začala tráviť čas na tumblr a vidieť všetky tie posts a news a moja lgbt+ support len každým dňom vzrastá. pripisujem to ako seriálom a knihám, ktoré čítam, tak obrovskej lgbt+ komunite na tumblr, tak asi aj mojej povahe a ideálom a veciam, v ktoré verím. každopádne, považujem to za niečo úplne normálne a dúfam, že postupne k rovnakému názoru dospeje aj zvyšok sveta.

5. Do you think sex before marriage is okay?
samozrejme. (jeden z tých menej významných dôvodov prečo som si uvedomila, že sa nedokážem stotožňovať s kresťanstvom.) myslím si, že toto je naozaj osobná vec a každý má na ňu iný názor a preferencie, a z veľkej časti asi súvisí s prostredím, kde človek vyrastá a jeho tradíciami. ale ja si teda myslím, že to je úplne vporiadku. 

6. What are your views on love? Do you think it’s real? Do you think we only experience one love per lifetime? Does everyone have a soul mate?
momentálne mám na lásku asi dosť nepríjemný názor. verím, že existuje, ale neverím v manželstvo (pripíšte to všetkým rozvodom v mojej rodine a štatistikám, a, you know, realite) a v poslednej dobe ani nemám chuť mať vzťah, keď vidím, ako sa tí ľudia trápia počas neho a po ňom a pred ním. samozrejme, sú tam pekné chvíle a mnohí vám povedia, že stoja za to trápenie, no ja si to prosto nemyslím. určite neverím, že zažijeme len jednu lásku za život, a čo sa soulmates týka, neverím. čo ja viem, možno zažívam nejakú veľkú vlnu skeptizmu or wut.

Maybe true love is a decision. You know, a decision to take a chance with somebody, to give to somebody without worrying whether they'll give anything back, or if they're gonna hurt you, or if they really are the one. Maybe love isn't something that happens to you. Maybe it's something you have to choose. — Love and Other Disasters

7. Do you want to get married and/or have kids?
nie, vydávať sa nechcem. (ale to sa samozrejme môže zmeniť.) proste ma až tak neláka organizovať veľkú svadbu a hádať sa kvôli tomu, všetko len kvôli inému priezvisku a jednému prsteňu, ktorý si s partnerom môžeme vymeniť tak či tak. ale kto vie. momentálne sa mi zdá, že vzťahy nespečatené manželstvom majú väčší potenciál. deti by som však určite chcela mať.

8. Do you think any drugs should be legalized? Do you think there should be an age for drinking? 
myslím si, že určité drogy by legalizované byť mali, prípadne mohli. samozrejme by ale nemali byť dostupné každému a v ľubovoľných množstvách. a s pitím to je komplikovanejšie než jednoducho áno/nie. som toho názoru, že by mal byť minimálny vek na pitie alkoholu, lenže na slovensku to tak funguje, a dá sa to veľmi ľahko a bez následkov obísť, takže myslím, že to úplne stratilo na pôvodnej efektivite.

9. Pro-life or prochoice?
(pre tých zmätených, týka sa to abortions, teda potratov. pro-life je basically ten názor, že abortions by nemali byť povolené a obhajuje sa tým, že nemáme právo zobrať potencionálny život etc, pro-choice je ten, ktorý tvrdí opak.) ja zastávam pro-choice. chápem, o čo ide tým, ktorí tvrdia že nikto nemá právo zobrať potencionálny život, no keď som minule o tomto čítala nejaký článok, našla som jednu vetu, ktorá sa mi vryla do pamäti. mám dávať prednosť potencionálnemu životu pred mojim vlastným? a nemôžem nesúhlasiť.

10. What do you think about straightxedge?
ďalšia zo zaujímavých vecí, o ktorej som sa dozvedela vďaka webu. (a potom že to je prekliatie dnešnej doby.) straight edge basically je subkultúra punku, ktorej členovia nepožívajú žiadne drogy, alkohol, často sú vegetariáni/vegáni, a ďalšie obmedzenia. mňa osobne to dosť zaujalo a určite mi to nepríde strelené/attention-seeking/nič podobné. sama actually chcem dodržať tie veci - nie alkoholu, drogám, živočíšnym výrobkom. 

11. What do you think about prostitution? Should it be legal?
prečo nie? chápem, že niektorých to môže pohoršovať, ale robí sa to, aj keď to je nelegálne, tak prečo to jednoducho nelegalizovať a nezbúrať stigmu, ktorá to obklopuje? prostitútky sú tiež ľudia, ako my. nie sú o nič menej. (just watch pretty woman ok) keď to niekto potrebuje/užíva si to, tak budiž. 

čo si myslíte o týchto témach? pokiaľ so mnou nesúhlasíte, v čom a prečo? 

4 comments:

  1. oh jass už včera som sa ťa chcela spýtať na blog, ale nejak som to nechala tak, lebo mám pocit, že stále sa ťa naň pýtam a otravujem s tým; a je to čisto na tebe, aj tak si spravíš po svojom. :D
    pustiť sa do takejto challenge by mne osobne dalo zabrať, lebo názory na isté veci sa vo mne kolíšu a nie som si istá, čo si o tých veciach myslím.. každopádne o niektorých som dosť silno presvedčená. a tým, že sa s väčšinou zhodujeme, idem spomenúť len tie, kde je môj názor odlišný.
    manželstvo. to je podľa mňa vážne dôležitá vec zrelých, ozajstných vzťahov alebo neviem aké prívlastky im dať. ak by som s niekým bola dlho, bez toho, aby som bola vydatá, predpokladám, že by sme spolu bývali a mali aj deti. prídu hádky, ako v každom vzťahu, bude to zlé, rozíde sa so mnou. môže odísť zo dňa na deň. opustiť ma. čo ma bude kryť? aký zákon? vezme mi peniaze domácnosť rodinu, všetko čo mám. a vtedy mi budú chýbať tie papiere s vymieňaním priezviska. chápeš, čo myslím? samozrejme, že sa to nemusí stať, ale čo ak? čo ma potom ochráni? súd sa na mňa vykašle ak nebudem mať nič, čím by som to mohla dokázať. kým sú to vzťahy na.. nižšej úrovni fajn, nejdem si brať niekoho, s kým som si nejaké veci neprežila. ale neskôr to bude iné..
    verím v Boha, chodím na kresťanský gympel, som kresťanka - evanjelička, dokonca konfirmovaná (that means dospelý člen cirkvi, ktorý to myslí vážne), ale sex pred manželstvom je okay, keď som emočne vyvedená z miery nadávam ako pohan, počúvam kapely, ktoré sú vyslovene proti tomu (čistá anarchia a tak) a blablabla proste nie som až taká silná kresťanka ako napríklad moji starí rodičia a mamina a dá sa povedať, že rozmýšľam o veľa veciach. vraj sa budhizmus a kresťanstvo nevylučujú, tým pádom sa prehŕňam v myšlienkach stade a triedim si v hlave veci, ktorým verím a ktorým nie. a teraz neviem, či na tom nie som dosť blbo tým, že som medzi. totálne medzi. v mojom veku by som už mala byť schopná rozhodnúť sa, ale wellp, here i am.
    s ostatnými vecami nemám žiadny problém súhlasiť, len v týchto dvoch bodoch sa celkom výrazne líšime.
    o takýchto veciach rada čítam a diskutujem, preto ak by si mala chuť, kľudne sa vyjadri k tomu, čo si myslím ja, môžeš mi to aj celé vyvrátiť, v pohode. :D a tiež by som bola rada, ak by si napísala viac vecí k tomu, čo spomínaš. napríklad o viere, o budhizme (ako si veľakrát spomínala, že tvoji rodičia sú jogíni and that kind of stuff), vieš, rozviť to v iných článkoch. spôsob života a tak. :) (ber to ako návrh)
    -xx jay z messedup.blog.cz

    ReplyDelete
  2. hahaha mala som takmer dopísaný môj osobný monológ k tomuto článku a ono sa mi zrazu niečo vyplo a komentár nikde. toto sa stáva len mne. LEN MNE AKO INAK.
    začala som asi tvojím písaním, že aké je dokonalé a ako by som čítala tvoje články od rána do večera, pretože píšeš tak neskutočne pútavo, inšpiratívne a stále sa jednoducho na tvojom blogu dozviem toľko nových vecí, ktoré by som sa inak asi nikde nedozvedela. takže ďakujem za to!
    vo všetkých otázkach sa zhodujeme skoro na 100% takže neviem povedať na čo mám iný názor. ale najviac sa mi páči tá otázka o láske. to si budem musieť niekde napísať pretože ohohoh. ja budem mať hneď 17 a láska je odo mňa na 1000km. teda, nemusela by byť ale niečo je proste vo mne zle a môj crush si ma nejak nie a nie všimnúť ale that is not the point. ja jednoducho hľadám TOHO človeka. a stále keď to pred niekým spomeniem spustí sa : ale ty si nemôžeš idealizovať človeka, ale ty nemôžeš hľadať dokonalosť, tá nie je, ale takto si nikdy nenájdeš chalana. a že prečo sú rozvody! presne pre toto. pretože ľudia sa vzdajú svojich ideálov. znie to možno úplne stupídne ale to je môj názor. nebudem predsa s nejakým hlupákom len preto, lebo sa mi ešte nepodarilo stretnúť človeka, pri ktorom by som povedala, že áno to je človek s ktorým si mám čo povedať. ale keď všade okolo seba vidím toľko sklamaní a rozchodov, rozvodov tak ma tá láska až tak neláka.
    ja si o drogách myslím to, že ľudí jednoducho stále bude lákať to, čo je zakázané. ja som počula, že v Holandsku fajčia trávu skôr turisti ako domáci, pretože pre tých to nie je nič nové ani zaujímavé. a ani sa im nečudujem. tvrdé drogy sú o inom, ale zas si vypočítajme priemer úmrtí na otravu alkoholom a na predávkovanie nejakými drogami. nie je to nič dobré, ale je to voľba toho človeka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. inak som sa ťa ešte chcela opýtať, či sleduješ tretiu sériu reign a ak hej aký máš zatiaľ na ňu názor? :O ja všade čítam len samé : vôbec to nejde podľa histórie bla bla bla ale mne to príde úplne fantastické teda okrem toho že francis zomiera, ale aj napriek tomu je to d.o.k.o.n.a.lé pre mňa!

      Delete