ethereal (adj) extremely delicate, light, not of this world.

Tuesday 29 December 2015

an update on my life, alternatively titled 'hello, old friends'.


You will recognize your own path when you come upon it, because 
you
will suddenly have all the energy and imagination you will ever need.

— Jerry Gillies



hiii everyone! veselé late vianoce! (a aj šťastný early nový rok, lebo budem v tom čase asi v anglicku busy nakupovaním, sightseeingom alebo písaním esejí do školy.) už dlho som chcela napísať tento článok, updatnúť vás o všetkom, čo sa deje v mojom živote a vyliať si srdiečko, a teraz, keď mám príliš veľa času a príliš málo aktivít, ktorými ho môžem zaplniť, konečne som sa k tomu dokopala. tak poďme na to.

first of all, som vegánka. len som to chcela povedať takto pekne na úvod, lebo keby som to na vás vybalila neskôr, asi by ste boli príliš šokovaní a museli by ste sa zastaviť a spýtať sa sami seba: "nebesá, vegánka? prečo preboha?" už viac ako trištvrte roka som sa s tou myšlienkou pohrávala, potom som navštívila v septembri vegánske hody, videla zopár dokumentov a prišlo to. neviem povedať,  či mi je lepšie, či mám viac energie etc., lebo je mi stále rovnako nahovno ako predtým (čo sa ale týka skôr tej mentálnej stránky môjho well-being), ale určite viem že chudnem a cítim sa ľahšie a lepšie po každom jedle. (pokiaľ chcete nejaký článok o vegánstve, či už to sú moje dôvody k prejdeniu na túto stravu a lifestyle, tipy, inside info zo života začínajúcej vegánky, povedzte si. )) i'll gladly write them.)

tento rok som vôbec, ale vôbec nemala vianočnú náladu, a stále ani vlastne nemám. it would make me sad, but i'm kinda unable to feel sad. or happy. whatever. ale darčeky ma neskutočne potešili, dostala som fjallraven kånken (okrovej farby, x), knihu o claude monetovi a vegánsku kuchárku (deliciously ella), so i couldn't be happier! čo vy? tiež sa určite pochváľte!

čo sa týka vysvedčenia, tento rok to nevidím na samé jednotky. najprv mi to začalo byť jedno, potom som kvôli tomu začala plakať. teraz nemám energiu to riešiť. ale aspoň robím popri škole niečo meaningful, doteraz som nič nerobila a aj tak ledva prechádzala, a teraz mám nové extra-curriculars, som v školskom parlamente, časopise, robím dofe a vrámci jedného študentského portálu píšem obsah stránky a organizujem eventy, a k tomu robím grafiku či už školskej rade alebo tomuto portálu. quote z vrchu článku sa na toto naozaj vzťahuje, už ma vôbec nič nebaví, blogovanie, gitara, maľovanie, čítanie, písanie, pozeranie seriálov,... vôbec nič, ale organizácia ma baví a napĺňa a dodáva mi energiu, tak čo že kvôli tomu nestíham školu?

momentálne som v UK kde aj editujem tento článok. určite sa chcem v najbližších dňoch zase ozvať, jednak s updates odtiaľto (mám príliš veľa hnusných amatérskych fotiek, ktoré chcem niekde sharnúť + a book recommendation) a ešte aj s nejakým look-backom na tento uplynulý rok, kde sa zase budem ľutovať as usual. sorry že tento celý článok bol taký divný, ale nedokážem sa vôbec na nič sústrediť ani si formulovať thoughts. ak ste to prežili až potiaľto, patrí vám obrovský obdiv.

- - - 
image source (x)

4 comments:

  1. Ani si nevieš prestaviť, ako rýchlo som klikla na tvoj blog, keď som uvidela, že si pridala nový článok. Chýbala si, to musím uznať. Aj tvoje random články, ktoré nie sú až tak random, pretože ja sa v nich vyžívam. WOW vegánka. V poslednom čase si všímam, že sa všetci ľudia okolo mňa uberajú lepším smerom, zatiaľ čo ja nerobím nič. Určite napíš o tom nejaký článok, čo presne ťa k tomu doviedlo a ako to zvládaš. Potrebujem do života inšpiráciu. Veľmi ti závidím že si teraz v Anglicku. Ani nevieš ako. Mňa škola taktiež prestala ako-tak zaujímať. Nechcem si známky pokaziť úplne, to sa hádam nestane ale mojim cieľom už ani nie je mať čisté jednotky. Učím sa na to, čo sa mi učiť chce a čo viem, že mi ide. Ale povedala som si, že nemienim presedieť hodiny nad predmetom, ktorý neovládam a nedokážem sa ho naučiť. To je moja taktika tak hádam neprepadnem :D
    Dúfam, že sa čoskoro ozveš znovu, pretože úprimne - spomeniem to ešte raz - mi tvoje články neskutočne chýbajú!

    ReplyDelete
  2. prekvapuješ ma čoraz viac a viac, pretože sa tu vždy objavíš tak nečakane, ale potom ma každé jedno tvoje slovo nadchne a som rada, že si tu. :) v poslednom čase veľa ľudí hovorí o vegánstve, ale ja si stále neviem pomôcť - nechcem sa toho jedla nejak vzdať, chutí mi to a som spokojná, či už so svojim telom alebo stravou ako takou.. a vlastne ako tak rozmýšľam, ešte nikdy som nevarila žiadne jedlo s cieľom "tak a teraz toto bude vegánske", bezmäsité často, ale vegánske nie. napriek tomu by som si chcela prečítať, prečo si sa rozhodla stať vegánkou a aj inside veci typu ako s jedlom v škole, v rôznych podnikoch, na spoločenských udalostiach, akciách a podobne. :) oh vianočná nálada ani ku mne tento rok neprišla, možno tesne na štedrý deň, inak vôbec, štve ma, že už to neprežívam tak ako pred pár rokmi.. ale čo narobím. tá taška je úžasná (videla som na ig yay). monet je artista no1, milujem impresionizmus a po prázdninách idem v zuške maľovať malý obraz(ok) a teším sa, lebo ešte nikdy som nerobila s olejovými farbami a aah. <3 ja si za tými jednotkami stále tak nejak idem a stále to vyzerá celkom nádejne, ale už to takisto neriešim až tak drasticky ako kedysi. snažím sa spraviť čo najviac, ale čo nevyjde, to nevyjde. ako sa pozerám na tvoj extra-curricular list tak sa cítim trapne, vážne, toľko vecí! ja som sa akurát teraz začala učiť hrať na gitaru a som z toho nadšená úplne strašne moc a čítam čoraz viac a viac knihy v angličtine (a po dvojročnej prestávke aj knihy ako také). to dofe ma zaujalo, aj keď, škoda, že centrum je len v ba, to by mi bolo asi nanič, ale aj tak by ma potešilo, keby si o tom čosi viac napísala. :)
    ozývaj sa. tak často ako sa ti dá a chce. ale ozývaj sa. ^^

    ReplyDelete
  3. Ja som momentálne tak "zastavená" len vo fáze vegetariánstva. Asi štyri dni som - huh, "bola vegánka" (znie to otrasne a cítim sa ako tie super fancy topky z instagramu, ktoré sú veganky na presne osem minút, kedy zverejnia svoj dokonalý obed na všetkých sociálnych sieťach, pozbierajú likey a hneď potom do seba hodia nejaké mäso), ale bohužiaľ - som viac-menej závislá na školských jedálňach. Vynechať mäso je pomerne jednoduché a nejem ho už takmer rok, ale neviem, čo presne dávajú do niektorých našich polievok, často máme zemiaky na masle či vajce plávajúce v polievke, preto som svoj "vegánsky sen" musela presunúť až na trochu neskôr - keď odídem zo strednej, nebudem jesť v jedálni, budem si jedlo chystať sama a budem mať prehľad, čo presne jem :D

    Ja som mala takú poriadnu vianočnú náladu niekedy v prvej polovici decembra, potom mi to totálne zničil posledný týždeň v škole, kedy som sa topila v písomkách a testoch a prešlo ma to :D Ale zase nemôžem povedať, že by som tak vôbec necítila, že sú Vianoce :D

    Čo sa známok týka... Štvrtý ročník je nesmierne ťažký, ale akosi sa už nesústredím na známky, nejaké smiešne polročné vysvedčenie je mi ukradnuté, jediné, čo chcem, je zmaturovať. A to, koľko dvojok mi bude svietiť na nejakom papieri v skrinke mi je totálne jedno.

    A huh, zase sa ozvala moja závistlivá stránka. Chcem ísť do UK. Ale tak momentálne dosť smola, ale snáď to čo najskôr vyjde. Ty si to hlavne poriadne uži, všetko pofoť, lebo som zvedavá (nech závidím ešte viac :D) ♥

    ReplyDelete
  4. tak s tým vegánstvom ti držím palce. nech ťa to nejako napĺňa a máš z toho radosť alebo tak :D ja som sa raz niekedy rozhodla, že chcem byť vegetariánka, ale po dvoch týždňoch som to stopla, lebo mi bolo zle a nemala som na nič energiu. aj keď teraz jedávam mäso tak skôr "z povinnosti", nemohla by som úplne prestať.
    na Deliciously Ella som počula samé chvály, tak hádam je naozaj tak super :D
    a tie známky v škole? ja som to nejako tento rok prestala riešiť. to, čo ma baví, to sa naučím a niekedy aj rada. a ten zvyšok - nebudem nad tým tráviť všetok svoj voľný čas a míňať si energiu, keď to aj tak nikdy nepochopím a dokážem sa to maximálne nabifliť (vlastne, aj to nie vždy).
    a už neviem, čo viac napísať, lebo cez prázdniny nejako nedokážem rozmýšľať. takže užívaj si UK a čo už, ak aj tento komentár pôsobí možno chaoticky :D .

    ReplyDelete