ethereal (adj) extremely delicate, light, not of this world.

Monday 21 July 2014

Holiday ramblings: first edition


Po dlhej dobe sa ozývam s niečím iným ako recenziou na knihu. To by sme mali aj osláviť, čo myslíte?! (◕‿◕✿) Každopádne, netuším, o čom bude tento článok. Neviem, či mám vôbec nápad. Ale idem aj tak písať. Už na HoaB som sľúbila needitované články. To idem dodržať. A čo sa týka ďalších článkov?! Plánujem tridsaťdňovú výzvu, ďalšie recenzie [ konkrétne Eleanor & Park, The Maze Runner, Fangirl ] a čo ja viem čo ešte. Musím nájsť inšpiráciu na články. Takže ak viete o nejakej stránke, alebo článku, alebo o niečom inšpiratívnom, dajte vedieť! O svojom živote som vám vo väčšej dávke nedala vedieť už dobre dlho, vlastne som ani nikdy nepridala sľúbený článok o Anglicku. A tak sa teraz pokúsim vopchať to všetko do jedného článku. Bude to chaotické. Pravdepodobne. Mimochodom, vopred sa ospravedlňujem za strašne dlhý článok. -_- | turecká pláž, jedenásť hodín večer, vetrisko a vlny ; milujem cesty lietadlom, všetky tie nádherné scenérie oblohy ; ďalšia noc na tureckej pláži, mólo, z ktorého som skočila asi desať krát, bohužiaľ len cez deň





clockwise: chiara na moste v hoteli, to vzadu je môj ujo, strašne sa mi páči tá fotka, som tam ako divožienka ; najúžasnejšie decko na planéte, moja desaťmesačná sesternička laurinka ; táto fotka sa mi brutálne páči, pretože ma tam nie je vidieť a vyzerá to tak mysterious, a hlavne, je to odfotené v noci, na ktorú mám najkrajšie spomienky ; žijeme zdravo a chutne. haha. iba občas. po týždni jedenia kalorických delikaties v hoteli už treba chudnúť ; moja polička s anglickými knihami sa rozrástla o sedem kúskov, čo vedia všetci, ktorí lajkli môj facebook ; táto fotka sa mi brutálne páči, je nevýznamná a náhodná, ale je to hotelový bazén v noci a proste je to cool

Začnem s Tureckom, keďže to mám narozdiel od Anglicka v hlave dosť čerstvé. Takže bola som v hoteli Gypsophila medzi Antalyou a Alanyou, a ten hotel vlastne nebol hotel, ale holiday village. Išli sme z Viedenského Schwechartu alebo akokoľvek sa to píše, takže prča, pretože to tam je celé letiskové mestečko, plus tisícky ľudí, plus mali zle napísaný check-in nášho letu, takže sme to tam pol hodinu hľadali. Nakoniec sme to samozrejme našli a prekvapivo sme to aj stihli! Potom som v lietadle nemala čo robiť, keďže som si v tom strese zabudla zbaliť knihu do lietadla. A navyše, namiesto toho, aby sme leteli rovno do Turecka, sme museli ešte letieť do nemeckého Kolína, vyzdvihnúť nejakých ľudí, lebo nás bolo málo. Kolín je presne opačným smerom ako Turecko, takže sme namiesto okolo ôsmej - deviatej večer na hotel prišli o pol siedmej ráno. No a potom to bolo šesť a štvrt čistých dní oddychu, kníh, mora, opaľovania sa a spálenia sa, úžasného all inclusive jedla a pekných rakušanov a rusov. 

Bola som tam s mamou, jej bratom, jeho ženou a ich dvoma synmi [ -10r ] a ich dcérkou Laurinkou [ vyššie na fotke ], a s ich kamarátmi, rovnaké zloženie [ manželia, dvaja synovia a dcérka-bábätko ]. Takže jo, bolo hodne veselo, babysittovala [ uhmm, more like babychaseovala ] som štyri decká, štyroch chlapcov, ktorí sú podľa mňa vysoko hyperaktívni a navyše dobre športujú. Potom sa skamarátili s dvoma čecho-škótmi, ktorí mali asi päť rokov, a s ktorými som spíkovala po anglicky, a tak som babychaseovala aj tých. Ale nevadilo mi to, vďaka týmto šiestim deťom som každý večer trávila v destkom kútiku, kontrolovaním ich a pritom pokukovaním po chlapcoch, čo hrali futbal. Muahah, netrvalo dlho a našla som si zopár adeptov na môj summer crush. Po dvoch, troch dňoch som si vybrala. A potom sa stalo niečo, čo by som v živote nepovedala, že sa stane. 

Ja som sa s mojím summer crushom začala baviť. Jeden z tých čecho-škótov začal plakať a prišiel za mnou, a ten summer crush prišiel s ním a po anglicky mi vysvetlil čo sa stalo. Potom toho čecho-škóta začal rozosmievať, až nakoniec prestal plakať. Potom som sa s tým chalanom strašne dlho bavila, zistila som, že je taký starý ako ja [ a to som fakt nečakala! myslela som, že bude mať trinásť rokov, ale povedala som si, do jedného mladšieho si sa už zamilovala, tak zvládneš aj ďalšieho, nie?! ], že je z Rakúska, a tak. Potom mi aj napísal meno do poznámok na iPhone a nepriamo mi povedal, nech si ho pridám na fb. Sedeli okolo nás jeho futbaloví kamaráti vo veku od 5-12, sledovali nás, väčšina nevedela po anglicky takže im občas tlmočil do nemčiny [ viac než 3/4 hostí v hoteli boli nemci / rakušania. aj personál hovoril po nemecky, nájsť tam niekoho, kto vedel po anglicky bol úspech. ja som našla niekoho v mojom veku, a dokonca vyzeral straaaašne dobre. ale fakt, ten chlapec je cutie-pie ], robili si z nás srandu, potom moji bratranci začali s tým, že som do neho zaľúbená a chodili za ním a hovorili: "she love you" a ja som ich vždy zdvihla, ospravedlnila som sa crushovi a potom ich tam skoro zbila. crush má strašne nízke sebavedomie, čo mi prišlo strašne cute, keď sa potom keď v ten večer hrali fucik hanbil vyzliecť si tričko [ chudák, asi si neuvedomil že som ho predtým každý večer aj tak videla bez trička. žiadne tehličky, ale vôbec nebol tučný ]. 

A najviac ma dostalo jeho krstné meno. Je to totiž zhodou okolností aj priezvisko mojej pred-predchádzajúcej lásky, asi doteraz najväčšej. Bol to môj [ teraz už bývalý ] spolužiak a ľúbila som ho asi rok, ale bolo to totálne, úplne hopeless pretože on si fakt mohol vyberať, páčil sa pomaly polke Blavy. No a každopádne, celý večer som sa bavila s crushom, kým nehral futbal. Potom dokonca prišli jeho rodičia vyzdvihnúť ho, a jeho mladší brat im o mne povedal. [ potom sa na mňa celý zvyšok pobytu stále usmievali ] To bola streda večer. V piatok ráno som mala odchádzať. No a na druhý deň som ho všade hľadala, trooošku začínala veriť, že by posledný večer mohol stáť za to. Pár krát som ho zazrela, ale nikdy ma nepozdravil. Večer som sa kvôli nemu úplne nahodila, dala som si záležať, moje nízke sebavedomie sa vrátilo v plnej dávke. No a on ma úplne ignoroval, hral futbal. Všetci futbaloví kamaráti za ním chodili a keď sa s nimi bavil, stále na mňa pozerali, takže hej, dosť často sa bavili o mne. No on ma stále ignoroval. Tí moji bratranci aj tí ďalší dvaja chalani, synovia ujových kamošov sa celý deň tešili na to, ako za ním budú chodiť, že ma miluje, no on úplný ignor. Bratranec [ osem ročný bratranec, bitch please, pozrite aký je vnímavý: ] mi však hovoril, že sa predo mnou predvádzal, a že vždy si vybral takú cestu k lopte, ktorá viedla okolo mňa. Možno to aj bola pravda, no ja som si nič nechcela pripúšťať, ničomu veriť, po všetkých tých hnusných, nevydarených vzťahoch. 

Potom odišli hrať futbal inam, ale jeden chalan tam zostal, a ja som spravila jednu vec, ktorá mi dokázala, že crush je fakt crush: s mojou mizernou nemčinou som sa ho tam päť minút snažila spýtať, či si myslí, že sa ešte tí chalani, čo odišli, vrátia sem. Ten chalan našťastie vedel, že sa mi crush páči, takže nezačal so žiadnymi rečami, povedal len, že Ja, ja! Sie komme hier alebo niečo také. Medzi tým som bratrancom a ich kamošom dala hrať na iPhone nejakú hru, aby sa nenudili a nechceli odísť, lebo ja som chcela čakať na crush, ešte som cítila nádej. Kým sme sa hrali, prišli na teraz voľné futbalové ihrisko takí dvaja rusi v mojom veku. Jedného z nich som poznala z videnia, bol jeden z adeptov na crush, mal dokonalé telo a tmavé vlasy a prakticky mladší Taylor Lautner, ale že fakt. Druhý bol nejaký jeho kamoš, ktorého som ani nevidela. Tí chalani ma videli v ten deň na móle, keď sme s bratrancami z neho skákali [ skočila aj moja mama!! ] a videli ma v plavkách, takže som myslela, že sa s takou tučnotkou ani nebudú baviť. :D Ten, ktorého som predtým nevidela prišiel za nami, keď Taylor odkopol loptu ku nám, pozrel sa, čo hráme a povedal, že pozná tú hru; po anglicky. Začali sme sa baviť, zistila som, že je Rus, je že brutáááálne cute, a že má posraných debilných 12 rokov. 9.9. bude mať trinásť, takže je to panna spolu so mnou, a je vlastne taký starý ako ten chalan, do ktorého som sa zaľúbila v Anglicku, akurát o pár mesiacov mladší. Ale aj tak... dvanásť! To nešlo, povedala som si, že je friendzoned. 

Ale strašne dlho som sa s ním bavila, rehotala som sa ako strelená, lebo nevedel vôbec dobre po anglicky, všetko som mu musela ukazovať, vysvetlovať, hovoriť po slovensky,  lebo to znelo podobne ako rusky, učil ma nadávky, povedala som mu o mojom crushovi a tak. Najvtipnejšie bolo, že v jednom momente prišla crushova mama pre jeho brata, a stále predo mnou a s rusom,a  pozerala sa na mňa, a usmievala sa, a mala som chuť na ňu nakričať, že čo sa usmieva a tvári sa divne, že sa bavím s rusákom, že to jej syn ma ignoruje. Potom odišiel aj crush, a prisadol si kamarát toho rusa, ten Taylor. Medzi časom mama išla na izbu, a potom odišli aj moji bratranci, a teta povedala, že mi verí, že ma nechá samu ale že mám prísť na izbu o štvrť na dvanásť. Takže mi zostávala ešte asi hodina. Tak som sa bavila s rusákmi, vysvetlovala som im rozdiel medzi cute a hot [ našťastie ten Taylor nevedel dobre po anglicky, a dvanásťročný mu to musel prekladať. btw Taylor mal štrnásť! ] veľmi zaujímavým spôsobom. Na Taylora som povedala, že je hot, že: "I'd like to fuck him, you know, that is basically hot, when someome is really sexy and attractive" a ten dvanásťročný [ Egor ] bol cute, spravila som mu s lícami to, čo robia babičky vnúčatám, a povedala som mu, že to sa nedá vysvetliť. Že cute sú malé deti a psíčkovia a chalani, ako on. Potom som sa s nimi rozlúčila [ neobjala som ich, neviem čo sa mi honilo hlavou -_- ] a Egor mi dal WhatsApp a povedal, že Taylor nemá vôbec nič. Potom som sa Egora pýtala, ako je to možné, a on že my Rusi sme "in contact" alebo čo a že oni málokedy majú sociálne siete alebo čo. 

Nebudem sa tu vykecávať o jedle, o personále atď. Je to úžasný hotel. Spomeniem už len, že v deň odchodu som pár krát stretla crush, ale nikdy som sa neodvážila povedať mu, že odchádzam a rozlúčiť sa. Blbka. A teraz neviem, či si ho mám pridať na facebooku. Alebo nie. Poraďte mi, lásky. -_-

clockwise: mali sme depku, lebo kamoška mala depku, a boli sme smutné že bola smutná - ja som tá dolu; záchvat smiechu v akváriu - ja som tá vľavo ; konečne mám fotku s Big Benom, nevošiel sa do koláže ale je na fotke! ; nejakí random guys, ktorí s nami išli doobre dlho po diaľnici a vždy robili opice do foťáku - fotené z busu ; pláž, posledný a tretí deň na pláži a posledný večer v anglicku, chiara robila víťazný beh ; holy trinity na pláž
Nuž, a toto je Anglicko. Nebudem tu o tom vypisovať toľko ako o Turecku, lebo je to príliš úžasné, mám spomienky, a neviem. Príde mi to ako zrada, vyspovedať sa tu o tom. Ale nevadí. Nuž takže šla som tam od 7. júna do 14., s kamarátkou z triedy a s štyrma ďalšími spolužiačkami, z ktorých som si blízka len s jednou. Boože, tá je dokonalá. c: Číta dokonalé knihy a neviem čo ešte. No a šli sme na anglickú riviéru, do Paigntnu v Torbay oblasti. Šla len naša škola, a šlo brutálne veľa siedmakov, čo nám najprv vadilo, ale v Anglicku sme zistili, že sú to úžasní ľudia, a nechápali sme, keď nám povedali, že sa sedem rokov báli s nami baviť alebo čo. Bolo dokonalo. Úžasní domáci, konečne som naživo počula angličtinu s francúzskym prízvukom. Úžasné jedlo, mekáč all the time a mali sme ho na mesiac dosť. Bola som prekvapená, že moja angličtina nebola taká zlá, ako som myslela. V Primarku som nechala asi šesťdesiat libier, nekúpila som si žiadnu knihu, nebola som v Starbuckse. 

Ale nevadí. Mám krásne zážitky. Bola som asi trikrát večer na pláži do desiatej [ keď sa o tom mama dozvedela, hovorila, že dobre, že som jej to nepovedala, inak by ma nepustila ] a prežila som krásne, romantické chvíle. Ach bože. To bolo krásne. Pláž, objatia, učili sme ho rozopínať podprsenku babám a ja som bola model, a ďalšie krásne veci, lenže počas celého tohto som bola záloha, druhý výber, tretie kolo u vozu. A zamilovala som sa. Zamilovala som sa do niekoho, kto už bol brutálne zamilovaný. Kto ma mal rád ako kamarátku, ale nesprával sa tak. Stále neviem, či sa so mnou hral, alebo či v tom bolo niečo viac. Ale nechcem to vedieť. Prežila som krásny mesiac, a aj keď to nedopadlo tak, ako som chcela, bolo fajn konečne cítiť toľko dotykov. Avšak nebojte, nebola pusa, ani nič viac.

Čo sa týka pamiatok, skoro všetky som videla druhý alebo tretí krát, ale nevadí, Londýn ma nikdy neunaví. Viete čo ma však štve?! Nebola som na London Eye. Tretí krát v Londýne. A stále som tam nebola. Ale to je mi vpodstate jedno, pretože som zažila úžasný týždeň s dokonalými ľuďmi, skvelý koncoročný, vlastne posledný výlet s touto školou. Mala som sa pôvodne aj stretnúť s tetou, ktorá žije v Anglicku, a mala mi odovzdať knihy, ktoré som si od nej poprosila, lenže keď sme prišli k autobusu, boli rozbité dvere a autobus trošku vykradnutý. Kvôli tomuto a problémom s tým spojeným sme nakoniec nešli do Londýna druhý krát a nestretla som sa s tetou. Ktorá mi mimochodom chcela predstaviť bratrančeka/sesterničku, ktorú čaká. Teraz pravdepodobne to dieťa uvidím, až keď bude narodené. :((

clockwise: viete, čo to je?! blackfriars bridge. FUCKING BLACKFRIARS BRIDGE. šli sme cez bb a ja som tam chytala brutálne jessa feels a nútila som kamošku, aby to odfotila ; bus ; taakže to sme my, siedmak, moja kamoška, spolužiačka a spolubývajúca, ehm ehm, taký trošku debilko a zhodou okolností aj ten môj vyvolený, ale vybrala som zlú fotku aby ste nemohli posudzovať či je pekný alebo škaredý :D mne sa páči( l ) a stačí, a ja ; bitcheeez v londýne, fotka s london eye, ktoré moc nie je vidieť, ja som napravo ; chiara na pláži ; chiara bozkáva anglickú zem pred buckighamským palácom - for the recond, nepobozkala som ju, len som si obtrela nos. :D
Takže jo, to je ono, dve najväčšie výlety posledného obdobia sú spísané. 30.7. idem do Bruselu a potom sa bude diať čo ja viem čo, takže bude aj second edition. :) Mimochodom, momentálne prerábam izbu, takže budem asi menej aktívna, a po druhé, pred Tureckom som si nafarbila vlasy, asi to tam neuvidíte, ale momentálne som blondína so skoro bronzovou pleťou. Zatiaľ sa majte, dievčatá. <3

6 comments:

  1. Strašne sa teším na tie recenzie, pretože všetky knihy ktoré si spomenula si chcem už dlho prečítať pretože vyzerajú perfect. A tiež sa teším na tvoje články (ostatné), pretože sú tiež perfect ^^

    Tak Turecko si si pekne užila. Vždy som chcela ísť na dovolenku s veľkou partiou ľudí, lenže u nás je to vždy skupina 6 kde je vekový priemer 40. A som držaná na krátko, tj vrcholom je usmievanie sa na plavčíka. Výnimkou sú jedine dovolenky v Egypte kde nie sú rodičia a sú tam dostupní chalani (baby z nízkym sebavedomím by mali baliť Egypťanov, je to fakt ľahké), ale preboha, egypťania vôbec nie sú pekní.

    A Anglicko, závisť. Nebola som tam ani raz, ale straašne by som chcela. Vlastne som povedala rodičom, že čakám, že ma pred maturitou pošlú do Anglicka aby som spíkovala a zmaturovala z angličtiny. Nadšení neboli (asi to bolo tým, že som práve čítala knihu po anglicky ktorá podla nich úplne stačí ako učenie angličtiny -.-).

    ReplyDelete
  2. Tak tento článok je dokonalý, úplne úžasne to máš spracované a tá dĺžka mi nevadí aleže vôbec. Ja rada čítam dlhé články. Hlavne ak sú napísané takým zaujímavým spôsobom. Ja na tebe proste žeriem, že tam stále vnesieš angličtinu, je to také príjemné /okay, slovo príjemné je trochu čudné ale veď chápeme sa no nie? :D/
    Ja som nikdy nerozmýšľala nad dovolenkou v Turecku, akože ... ak mám byť úprimná neťahá ma to tam ale ktovie, možno raz. To je ale super, že ste tam boli viacerí. My sme boli na dovolenke minulý rok 4. Ja, moja mamka, ocko, sestra. A bola nudaaaaaa. Jasné, oddýchla som si, bolo krásne trošku byť s najbližšou rodinou ale niečo mi do toho chýbalo. Možno práve že som nemala summer crush. Síce som stále pokukovala po jednom krásnom chalanovi s krásnym opálením- no fakt bol dokonale opálený :D A nosil tielka, teda bolo vidno, že je aj namakaný. Tak čo viac chcieť. Žiaľ nič z toho. A ešte tam bola nejaká karate súťaž teda plllllllno chalanov.. no teda tam by sa dalo vyberať to bol ako raj. Ale žiaľ všetci vyzerali tak nedostupne :D :D Podľa mňa si ho na fb pridaj. Spýtaj sa ho, či ešte vie kto si atd. no veď podľa mňa za to nedáš nič :D
    Oh.. Anglicko. Toto je môj sen. A ja ti dievča .... bože ani nevieš ako (!!!!) závidím! My sme tiež mali ísť v deviatke ..... tak nám bolo povedané alebo .. okay my sme to chceli hlavne ale nevydalo tak si musím počkať na strednú, kde sa "vraj" chodí na mega výlety tak uvidíme teda čo z toho bude.
    Ale tak uži si ešte prázdniny, nech ešte vieš písať takéto dokonalé články :3

    ReplyDelete
  3. Ty fotky jsou úžasný. Přesně jak říkáš, jsou takový neobvyklý ale boží.

    Jej, to muselo být šílený, nepřipadala sis trochu jako Tessa? Každopádně ses i pobavila, takže to muselo být fajn. Hotel v Turecku, bože, tam bych se bavila s kýmkoliv. :D Přidej si ho, určitě si ho přidej, aspoň ze srandy!

    Anglie musela být úžasná, z toho, jak to popisuješ, mám strašně skvělej pocit a chci tam zase jet, protože když jsem tam byla, bylo to takový jenom šup šup a moc jsme toho nestihli.
    Chiara, jak je možný, že ve dvou měsících máš takovou smůlu na kluky? Protože to je naschvál, víš. Já vím, proč to tak je. Nesmíš se sblížit s nikým jiným, protože až ti bude šestnáct, čeká na tebe Tobias. Takže si z toho nedělej těžkou hlavu. (Ale to myslím i vážně.)

    Strašně se těším na další články a na room tour! <4

    ReplyDelete
  4. Musela si prežiť naozaj krásne dva výlety. V Turecku som bola pred niekoľkými rokmi, priznám sa, že veľa vecí si už nepamätám, ale viem, že tam bolo moc pekne, hlavne úžasné a vysoké vlny, čo sa mi moc páči. A v Anglicku som tiež bola pred rokmi, ale z tých dvoch týždňoch si toho veľa pamätám. Bolo tam super, strašne rada by som sa tam vrátila. Prajem ti krásne prázdniny. Teším sa na nový článok.

    ReplyDelete
  5. Wow, to jsou úžasný výlety, není divu, že je článek tak dlouhej ;P Kéž bych mohla jet do Turecka, nebo do Anglie.. Všude je to strašně krásný a všude je něco jinýho, zajímavýho, závidím ti :3 Možná, že kdybych viděla Londýnské památky vícekrát už by mě asi omrzeli, ale stejně to muselo bejt parádní :) Krásný fotky!

    ReplyDelete
  6. Ani neviem, kde začať. Jassíčka ( áno, budem ťa tak volať, zlatino, nehnevaj sa na mňa! :D Prosííím :D) vždy som mala taký ciťák, že sme spriaznené duše, už odkedy sme si začali písať tie dlhé komentáre :D Som rada, že si mi to teraz aj potvrdila. Začnem tým najpodstatnejším a síce: ja ti tak strašne závidím všetky tieto tvoje výlety, cesty alebo ako to mám nazvať. Ja sa zo Slovenska vyhrabem asi tak raz za 15 rokov. Má to ale svoju výhodu a síce: o to viac si vážim chvíle, kedy vidím more, zahraničie alebo celkovo niečo nové. Druhá vec: nemohla by si nám ponúknuť viacero fotiek, na ktorých ťa môžeme vidieť v plnej paráde? Totižto, všetky fotky čo sú v článku sú perfektné a cítiť z nich veľmi dobrú atmosféru, ale chýba mi tam nejaká tvoja poriadna fotečka! :D Tento článok som si inak čítala už v deň, kedy si ho napísala, ale pár minút po tom, ako som ho dočítala prišla sestra s neterkou a násilne ma odtrepali ku stánku so zmrzlinou, takže tak. A potom ku večeru som na to nejako zabudla :D Soooooooooo :D Nemáš pre mňa ešte nejaké pikantnosti ohľadom crusha? :D Fakt ťa obdivujem, že sa dokážeš takto normálne rozprávať s chalanmi, ja by som už 100krát skolabovala, prípadne sa červenala až po korienky vlasov. V tom lepšom prípade by som sa s ním ani neodvážila dať do reči, takže rešpekt. Čakám na tvoju vznešenú odpoveď! :D

    ReplyDelete