ethereal (adj) extremely delicate, light, not of this world.

Friday 2 January 2015

they'll either want to kill you, kiss you or be you.


buďte pozdravené, moje drahé dievčence. (nope. i'm not sane.) ako sa máte? :) za chvíľku sú tu vianoce, actually, who am i kidding here, za štyri dni, a ja ešte ani nemám kúpené všetky darčeky. never mind. však ono to nejako dopadne. aspoň mám na moje nestíhanie pádne dôvody - imatrikulácie minulý piatok, včera vianočná akadémia, škola, nervy,... takmer som zabudla na to, že niečo ako vianoce v tomto twisted svete ešte existuje. anyway, v štvrtok som konečne šla na mockingjay, a nemám chuť sa tu trápiť s nejakou nezaspoilerovanou recenziou ktorá aj tak všetkých unudí k smrti, taže idem proste naostro písať o mi na um príde. ešte raz opakujem, recenzia obsahuje spoileryread at your own risk. ;)




nedá mi nezačať s niečím totálne od témy - trailer na insurgent. respektíve, teaser trailer. divergent ako film sa mi celkom páčil, okej, nebolo to úplne verné knihe, ale bolo to fajn, a hlavne, scéna keď tris zip-linovala je pre mňa jedna z najkrajších scén vo filmoch vôbec. no ale keď som uvidela teaser na insurgent, bola som neskutočne naštvaná. absolútne nič takéto v knihe nebolo, okej, tolerovala by som to ako nejakú vymyslenú simuláciu, ale použiť to ako teaser mi príde dosť odveci. tak sme si s kamarátkami nad tým teaserom poriadne pofrflali a šlo sa ďalej.



začiatok filmu bol celkom fajn, trošku mätúci, a oveľa menej dokonalý ako začiatok catching fire v lese, ale ušiel. film naberal na akcii, polovicu času som mala ruky na ušiach lebo tie výbuchy a pokriky a všetko možné bolo vážne príliš nahlas, ale akcia bola spravená naozaj kvalitne. bola to vojna ako sa patrí, s krutým bojom na bojisku ale s veľitelom v bezpečí, doma, v luxuse. áno, hovorím o snowovi. zlatíčko moje. viem, je hnusný, ale nemyslím si že klamem ak poviem že väčšina z nás villainov naozaj miluje. (ok, až na umbridgeovú, to je diabol sám) veľmi sa mi páči postava coinovej, aj keď julianne moore nejako veľmi nemusím, túto postavu zahrala veľmi dobre. coinová bola naozaj tá heartless prezidentka ako v knihe. celý trinásty obvod bol spravený veľmi dobre, len mi tam trošku chýbal ten presný režim, ktorý bol v knihe toľko omietaný.


aj bombardovanie bolo spravené neskutočne dobre, so spolužiačkami sme sa držali za ruky a vzdychli zakaždým keď sa objavila nová puklina. točenie proshotov, beeteeho hackovanie,... scenéria a akcia boli vážne úžasné. však čo by aj človek čakal od miliardového franchise, všakže. čo sa postáv a hercov týka, ku coinovej som sa už vyjadrila. jenn je dokonalá katniss, dokonalý človek, nebudem vám tu vypisovať eseje o jej dokonalosti lebo to aj sami viete. liam zahral galea úple úžasne, a aj keď som galea milovala už v knihách, v thg a cf sa mi zapáčil ešte viac, no a keď konečne v tomto filme dostal viac priestoru, úplne som sa tešila. a stále fangirlingovala nad jeho mihálnicami, hah. a shippovala som ich dvoch ako nikdy predtým. hlavne v jednej scéne mi ho bolo strašne ľúto, keď ho katniss pobozkala v jej bývalom dome a on jej povedal že si ho všíma len keď trpí. chudáčik. "Because I'm in pain, that's the only way I get your attention."

finnick bol fotogenický a sexy ako vždy, a tak strašne som sa tešila keď bol reunited s annie, ktorá je mimochodom celkom sympatická. johanna bola len v jednej scéne a vyzerala mizerne, ale aj tak bola sassy as always. no a peeta... *stars sobbing uncontrollably* veľa z vás ho v knihách hejtovalo, ja som ho vždy milovala, no neshippovala som ho s katniss. katniss a gale proste patria sebe. podľa mňa. (a potom si peetu môžem zobrať ja, muahahah) no a keď konečne zachránili peetu a ja som ho videla s modrinami, zbitého, vychudnutého, trasúceho sa, potom keď škrtil katniss... normálne mám z toho stále depresie. neskutočne dobre hral, aj keď veľkú zásluhu na tom majú kozmetici :D každopádne, škrtiaca scéna bola ešte viac intense než v knihe, takmer som sa rozplakala z toho šoku. koniec filmu bol tiež silný. ten jemný pohľad na katniss a potom čierna obrazovka a yellow flicker beat. sila.


čo sa týka the hanging tree a celkovo soundtracku, podľa mňa je fajn, ale ten z catching fire sa mi páčil viac. ale hanging tree... keď som to počula prvýkrát, bola som naštvaná. predtým som našla takú úžasnú fanmade verziu, ktorú vám aj nižšie pustím. no a strašne sa mi nepáčila tá filmová verzia, zdalo sa mi že jlaw spieva ako keby bola zachrípnutá alebo whatever. no ale keď to bolo vo filme, takmer plakala, naokolo bolo jazero, všetci boli potichu a zdeprimovaní, tak to bolo to najdokonalejšie čo som kedy videla a počula. no a potom bol prestrih a videli sme obrovskú skupinu ľudí spievať túto pieseň v noci ako išli k nejakej obrovskej elektrárni ktorá zásobovala celý Capitol a proste Mierotvorcovia ich videli prichádzať a takmer všetkých vpredu vystrieľali, ale niektorých nie a tí ich stihli knockoutovať a potom sa ľudia s bombami ľahko dostali dovnútra a všetko zničili, ale proste bolo to neskutočne dokonalé, ako sme videli ako sa neskutočne veľa ľudí obetovalo aby sa dvaja dostali dovnútra a zvrhli Captiol, aspoň na chvíľku. toto bola možno moja najobľúbenejšia scéna. potom tam bolo ďalšie uprising, v lesoch. niekto uvidel symbol drozdajky a zapískal melódiu a všetkých Mierotvorcovia postrieľali, ale niektorí vyšplhali na stromy a potom všetci Mierotvorcovia zomreli pri výbuchu. proste toto sme podľa mňa v knihe až tak veľmi nevideli a nepochopili, že tých obetí a toho driveu bolo veľmi veľa aj v ostatných obvodoch.



a ešte bolo úžasne spravené aj to, keď finnick mal ten svoj dojemný prejav o snowovi a o jeho tajomstvách a tak, lebo to presekávali so zábermi záchrannej akcie peetu a potom rozhovorom snowa a katniss (ak sa nemýlim. v týchto tv vysielaniach mám trochu mišmaš) a proste bolo to neskutočne napínavé. ako celý film. :D

takže ak to mám zhrnúť, okrem obrovských fangirlingov a následných depresií to bol vážne kvalitný akčňák, a už sa mi to až tak nepodobalo na ten pôvodný feeling huger games, ale to je vporiadku keďže aj kniha mi prišla dosť odveci. ale napriek tomu že film bol kvalitný, nebol.. nebol veľký, chápete? nezanechal vo mne totálny heartbreak ako napríklad if i stay/tfios alebo som neodchádzala nedobrovoľne ako po divergente, len som bola aká vymletá, stripped of emotions. prišlo mi to tak, že skôr ako film boli silné konkrétne scény, že to ako keby nebol taký plynulý veľkolepý celok, chápete? ale samozrejme, aj tak to milujem a som nadšená, len to nie je až také dokonalé ako som čakala. ale aj tak je to dokonalé. :D whatever. chápete. :D

No comments:

Post a Comment